(Prof.
(Prof.
F. P. Neglia (Enna, 1 nagroda), M. Magin (Paryż, 2 nagroda), Épinal, Terni, Porto
Stowarzyszenia im. Paderewskiego w Paryżu
Festiwali im. Paderewskiego Paryżu (1988-1991)

Paryż, “Le Monde”, 14.06.1983 -
„Woronicki, odkrycie fortepianu”
„Aleksander Woronicki jest pianistą wielkiego formatu. Jego gra jest królewska. Jest stworzony, aby być solistą tak, jak inni rodzą się, aby zostać architektami lub filozofami... Opisać jego technikę? Ten sposób opanowania najtrudniejszych rzeczy bez okazania najmniejszego wysiłku?”
Powiększyć: klawisz f lub klik na
nad reprodukcją Pomoc

Lizbona, “Jornal de Letras, Artes e Ideias”, 23.10.1984
„(...) jego interpretacja Bacha, Beethovena, Musorgskiego („Obrazki z wystawy”) była nacechowana powagą, przejrzystością, bez najmniejszej afektacji, ale gdyby był tu Artur Rubinstein, najbardziej podobałby mu się jego Chopin.”

Londyn, “Journal Polonais”, 22.04.1985

Paryż, “Le Figaro”, 29.02.1988
Rekonstrukcja paryskiego debiutu Paderewskiego w dniu setnej rocznicy.

Wiedeń, styczeń, 1989
Rekonstrukcja wiedeńskiego debiutu Paderewskiego w dniu setnej rocznicy.

Wiedeń, styczeń, 1989
„Woronicki jest pianistą poważnym, obdarzonym znakomitą techniką. Jego „toucher" potrafi wydobywać śpiewne brzmienia.”

Wiedeń, styczeń, 1989

Wiedeń, styczeń, 1989

Chartres, “L’Écho Républicain”, 24.05.1986

Chartres, “La République du Centre”, 4.06.1985

Chartres, “L’ Écho Républicain”, 4.06.1985 - „Aleksander Woronicki - pianista przyszłości”
„Można bez wahania nazwać go wykonawcą o cechach wyjątkowych - jednym z tych wykonawców, którzy wyciskają swoje piętno na tym, co robią, którzy umieją dodać swój własny wymiar do partytury, potwierdzić swoją osobowość przy jednoczesnym zachowaniu wierności dziełom.”

LiIIe, “Croix du Nord”, 3.05.1986
„(...) wybitny talent, wyczucie kolorystyki, pewna technika. Oto artysta, którego szczerość nie znająca tanich efektów oraz głęboki związek z granym utworem przyciągają melomanów i zwiększają ich ciekawość.”